Revvolution Science: Cum poți adormi la loc pofta de dulce trezită de sezonul rece?

A trecut vara și sezonul rece, ușor, ușor își pune amprenta asupra felului cum ne simțim. Este mai întunecat afară, ziua mai scurtă, afară este din ce în ce mai rece, iar dorința de a ne simți bine aduce pe masă multe alimente de confort și în special dulciuri. Acestea ne pot activa sistemul de recompense și revenirea la obiceiuri alimentare nesănătoase.

Pofta de dulce este extrem de frecventă, în special în rândul femeilor. De fapt, până la 97% dintre femei și 68% dintre bărbati admit că se luptă cu un fel de poftă de mâncare, în special cu poftă de zahăr. Cei care se confruntă cu o poftă de zahăr simt o dorintă puternică de a mânca ceva dulce și cu greu se pot controla când vine vorba de mâncare. Acest lucru poate duce la consumul excesiv de calorii, uneori în mod regulat. Din fericire, există lucruri pe care le poți face pentru a elimina această dorintă.

Iată câteva alimente care te pot ajuta să te lupți cu pofta de zahăr:

Atunci când simțim pofta de ceva dulce, avem tendința să alegem alimente bogate în grăsimi, cu conținut ridicat de zahăr, cum ar fi ciocolata.

Un mod eficient de a gestiona pofta de dulce este să înlocuiești junk food cu fructe.

Fructul este dulce natural, dar conține, de asemenea, o mulțime de compuși și fibre benefice.

Consumă fructe bogate în enzime digestive, cum ar fi mango sau ananas.

Dacă simți că îți este foame, încearcă să adaugi un iaurt pentru a obține o gustare mai satisfăcătoare.

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt o alegere excelentă, nutritivă pentru stoparea poftei de zahăr.  Au gust dulce, dar conținutul ridicat de fibre înseamnă că nu conțin mari cantităti de zahăr. Acest lucru le-ar putea face o alegere excelentă dacă crezi că poftele tale de zahăr sunt legate de obicei, mai degrabă decât de foame. De exemplu, s-ar putea să vrei să consumi alimente dulci în timp ce te uiți la televizor. În plus, fructele de pădure au proprietăti antioxidante și antiinflamatoare puternice. Aceasta înseamnă că acestea pot contribui la reducerea factorilor de risc pentru bolile cronice cum ar fi bolile de inimă și diabetul.

Ciocolata neagră

Ciocolata este una dintre cele mai frecvente alimente pe care oamenii le mănâncă atunci când poftesc la ceva dulce. Acest lucru este valabil mai ales pentru femei. Cu toate acestea, dacă ai poftă de ciocolată, poți face o alegere mai sănătoasă prin alegerea ciocolatei negre. Ciocolata neagră este ciocolata care conține mai mult de 70% cacao. De asemenea, conține compuși sănătosi de plante cunoscuți sub denumirea de polifenoli. Unele studii au arătat că efectele antioxidante și antiinflamatorii ale acestor polifenoli pot contribui la imbunătătirea sănătătii inimii. Totuși, ciocolata neagră conține zahăr și grăsime, așa că este mai bine să te limitezi la câteva tablete pentru a-ți satisface pofta.

Snack Bars

Nu toate snack bar-urile sunt sănătoase, iar unele sunt foarte bogate în grăsimi și zahăr. Încearcă să cauți un snack bar din ovăz întreg și fructe proaspete sau uscate, mai degrabă decât zahărul de masă. De asemenea, fii atent la snack bar-urile care conțin mult zahăr “sănătos”, cum ar fi miere, sirop de agave sau zahăr de nucă de cocos. Acestea sunt, în esentă, zahăr și nu sunt bune pentru tine.

Semințe chia

Semințele chia sunt o bună sursă de multe substanțe nutritive importante, printre care și acizii grași omega-3, fibrele dietetice solubile și câțiva compuși sănătosi din plante. De fapt, fibrele solubile reprezintă aproximativ 40% din semințele de chia. Acest tip de fibră absoarbe ușor apa și se umflă pentru a forma o substantă asemănătoare cu jeleul în intestine, ceea ce te poate ajuta să te menții mai mult timp și să previi pofta de zahăr.

Iaurt

Iaurtul este o gustare sănătoasă, bogată în proteine și calciu. În plus, unele studii au sugerat că iaurtul ar putea fi o gustare bună pentru a te ajuta să îți reglezi apetitul și să îți controlezi pofta de mâncare. De fapt, un studiu a constatat că femeile sănătoase care au avut iaurt grecesc pentru gustare după-amiază au simțit mai puțin senzația de foame și au mâncat mai puțin pe parcursul zilei, comparativ cu cei care nu au avut gustare. Cea mai sănătoasă alegere pentru iaurt este cea care conține culturi vii și nu conține zahăr adăugat.

Curmale

Curmalele sunt fructele uscate ale palmierilor. Sunt foarte hrănitoare și foarte dulci. Chiar dacă au fost uscate, ele reprezintă o sursă de fibre, potasiu, fier și compuși de plante benefice. Poți încerca chiar să le amesteci cu nuci precum migdalele pentru o porție dulce și crocantă. Cu toate acestea, amintește-ți că curmalele sunt foarte dulci, deci limitează-te la o singură porție.

Smoothie-uri

Dacă dorești ceva dulce și ai nevoie de o gustare rapidă, un smoothie poate fi alegerea ideală. Dulceața fructului, combinată cu efectul de saturare al iaurtului, îți poate satisface nevoia de ceva dulce, oferind în același timp o mulțime de substanțe nutritive benefice. Dacă dorești un smoothie, asigură-te că utilizezi întregul fruct, nu doar sucul, astfel încât să poți păstra fibra sănătoasă.

Prune uscate

Asemenea curmalelor, sunt bogate în fibre și substanțe nutritive și au gust foarte dulce. Acest lucru inseamnă că le poți consuma ca o alternativă sănătoasă la bomboane atunci când simți că ai nevoie de zahăr. Conținutul ridicat de fibre poate ajuta la ameliorarea constipației.

Gumă de mestecat.

Mestecatul gumei fără zahăr poate fi o soluție temporară ce o putem folosi să facem față poftei de dulce, desigur până în momentul în care reușim să cumpărăm un fruct.

Autor Valentin Vasile

 

Effects of chewing gum on short-term appetite regulation in moderately restrained eaters. – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21718732

Chia seeds (Salvia hispanica): health promoting properties and therapeutic applications – a review – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28646829

Chocolate versions of the Food Cravings Questionnaires. Associations with chocolate exposure-induced salivary flow and ad libitum chocolate consump… – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25913686

Effects of Berries Consumption on Cardiovascular Risk Factors: A Meta-analysis with Trial Sequential Analysis of Randomized Controlled Trials. – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27006201

Health benefits of fruits and vegetables. – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22797986

Sugar and fat: cravings and aversions. – PubMed – NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12612163

 

Ti-a placut acest articol? Daca vrei sa primesti informatii interesante despre nutritie si antrenament, aboneaza-te la newsletter-ul Revvolution!

Alte recomandari
Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *